lums

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

بیمارستان امام خمینی بروجرد

چهارشنبه 11 تیر 1404
  • ورود
  • آشنایی با بیمارستان
    • معرفی
    • اسامی مدیران و مسئولان
    • 'گالری
  • حوزه ریاست
  • مدیریت
  • خدمات پرستاری
  • واحدهای اداری و پشتیبانی
    • انفورماتیک
    • کمیته بیمارستان
    • اعتباربخشی
    • بهبود کیفیت
    • تجهیزات پزشکی
  • معاونت آموزشی
    • معرفی معاون آموزشی
    • کارکنان معاونت آموزشی
    • دستورالعمل
    • فرآیندهای آموزشی
    • فرمهای آموزشی
    • محتوای آموزشی
    • طرح دوره های کارآموزی
    • کارگاه های آموزشی
    • رضایت سنجی
  • معاونت پژوهشی
    • معرفی معاون پژوهشی
    • کارکنان معاونت پژوهشی
    • فرآیندهای پژوهشی
    • فرم های پژوهشی
    • محتوای پژوهشی
    • کارگاه های پژوهشی
    • اولویت های پژوهشی
  • بخش های بالینی
    • درمانگاه
    • اورژانس
    • CCU
    • ICU
    • قلب
    • همودیالیز
    • اطفال
    • اتاق عمل
  • کتابخانه
    • نرم افزار کتابخانه ای فراکاوش
    • آموزش استفاده کننده
    • از کتابدار بپرس
    • تازه های کتابخانه
    • New node
  • اخلاق بالینی
    • لیست اعضا کمیته اخلاق
    • دستورالعمل ها
    • محتوای آموزشی اخلاق بالینی
    • امر به معرف ونهی ازمنکر
    • ایمنی
    • آئین نامه ها
    • فرآیندها
  • اخبار
  • تماس باما
  • صفحه اصلی
  • اخلاق بالینی

مقدمه

کمیته های اخلاق بالینی به عنوان نهاد سیاست گذار، ناظر و تصمیم ساز و با هدف افزایش میزان رعایت استانداردهای اخلاق حرفه ای در ارائه خدمات سلامت در محیط های بالینی به ویژه بیمارستان ها تشکیل می شوند. فلسفه وجودی کمیته های اخلاق بالینی، تأمین، حفظ و ارتقاء اعتماد میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت و پاسداری از حقوق بیمار و ارائه کنندگان خدمت و ارتقاء اخلاق سازمانی است. این کمیته ها تلاش می کنند تا با ترکیبی متنوع، رسالت خود را به صورت همه جانبه به انجام برسانند.

اهداف کمیته:

  • مراقبت و نظارت بر مراعات موازین شرعی و اصول اخلاق بالینی در همه شرایط و در جمیع خدمات بیمارستانی
  • این کمیته جهت ارائه رهیافت های لازم در زمینه نحوه استفاده مطلوب از یافته های علوم تجربی و امکانات تشخیصی درمانی و مراعات ارزشهای متعالی اسلامی در امور پزشکی تشکیل می گردد و زمینه ساز اعتماد متقابل بین جامعه پزشکی و مردم و مراجعین به بیمارستان می باشد.
  • اولویت بخشی به حمایت از گیرنده خدمت در تمام سطوح عملکردی بیمارستان
  • اولویت بخشی به رعایت حقوق بیمار در تمام سطوح عملکردی بیمارستان
  • کسب اطمینان از رعایت اصول رفتار حرفه ای و اخلاق بالینی در تمام سطوح عملکردی بیمارستان
  • کسب اطمینان از رعایت  اصول بیمار محوری و مشتری مداری در تمام سطوح عملکردی بیمارستان

رسالت:

  • تأمین تسهیلات لازم برای اطلاع رسانی به گیرنده خدمت
  • رعایت منشور حقوق بیماران
  • رعایت حریم شخصی بیماران
  • برقراری نظام کارآمد رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات در بیمارستان
  • ایجاد دسترسی تسهیل شده بیماران به مسیرهای داخلی و ورودی بیمارستان
  • برنامه ریزی و مدیریت مددکاری اجتماعی بیماران
  • تأمین خدمات تشخیصی درمانی مورد نیاز بیماران
  • تأمین تسهیلات معنوی لازم برای بیماران و خانواده ایشان
  • ایجاد دکوراسیون، مبلمان، نماهای داخلی و امکانات رفاهی با رعایت اصول چیدمان هماهنگ در بیمارستان
  • تأمین امکانات و تسهیلات اقامتی در اتاق بستری بیماران
  • تأمین کیفیت و نحوه سرو غذا برای بیماران
  • برقراری امکان ملاقات تسهیل شده خانواده ها با بیماران

ایجاد فرایند تسهیل شده پذیرش و ترخیص بیماران

شرح وظایف  کمیته اخلاق بیمارستان امام خمینی

الف( برنامه ریزی و راهبری:

تدوین و اجرای برنامه ارتقاء رعایت استانداردهای اخلاق بالینی در بیمارستان

ممیزی اخلاقی ضوابط بیمارستان به لحاظ رعایت موازی اخلاق حرفه ای

تدوین ، ممیزی و بهبود خط مشی ها، فرآیندها و دستورالعملهای اخلاقی و نظارت بر اجرای آن

پیشنهاد راه حلهایی برای توزیع عادلانه منابع و ارائه پیشنهاد به سایر بخشهای مرتبط

 

ب( پایش و نظارت:

بررسی گزارشهای مرتبط با سنجه های حقوق بیمار در اعتباربخشی بیمارستان و ارائه بازخورد مناسب

بررسی گزارشهای مرتبط با وضعیت رعایت ضوابط اخلاق حرفه ای از سوی حرفه مندان در بیمارستان و ارائه بازخورد  مناسب

بررسی گزارشهای مرتبط با شکایات وارده مرتبط با اخلاق حرفه ای در بیمارستان و ارائه بازخورد مناسب

پایش رعایت حقوق آزمودنی ها در پژوهشهای جاری در بیمارستان

پایش وضعیت مدیریت تعارض منافع در بیمارستان

نظارت بر حس اجرای منشور حقوق بیماران

 

ج( آموزش و پژوهش:

آموزش اخلاق حرفه ای به فراگیران و کلیه ی شاغلین بیمارستان

برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه آموزش اخلاق حرفه ای برای فراگیران و ارائه دهندگان خدمات سلامت در بیمارستان متناسب با نیازسنجی های انجام شده

آشنا کردن بیماران و همراهان آنها با حقوق و تکالیف خود در بیمارستان

انجام و حمایت از پژوهشهای مرتبط با اخلاق حرفه ای و حقوق بیمار

 

د( ارائه خدمت:

ارائه مشاوره اخلاقی به مدیریت و حرفه مندان بیمارستان در برخورد با چالشها و کشمکشهای اخلاقی

ارائه مشاوره اخلاق بالینی به بیماران و همراهان آنها در تصمیم گیری

ارائه مشاوره به حرفه مندان

ارائه مشاوره در بررسی پرونده های تخلفات اخلاق حرفه ای ارجاعی از واحدهای مختلف بیمارستان

 

 

ساختار سازمانی:

۱- اعضاء اصلی کمیته

مادة 17 ( اعضای کمیته اخلاق بیمارستانی:

17-1 کمیتۀ اخلاق بیمارستانی متشکل از 11 عضو و شامل افراد ذیل است:

1- رئیس بیمارستان

2- معاون آموزشی مراکز آموزشی )در مراکز غیر آموزشی سوپروایزر آموزشی(

3- معاون درمان بیمارستان

4-مدیر بیمارستان

5- مدیر پرستاری

6- مسئول واحد بهبود کیفیت یا مسئول دفتر حاکمیت بالینی یا مسئول اعتباربخشی بیمارستان

7- سوپروایزر اخلاق بالینی بیمارستان

8-مسئول مددکاری بیمارستان

9- یک نفر از پزشکان مجرب بیمارستان به پیشنهاد رؤسای بخشها

10-یک نفر متخصص اخلاق پزشکی )در صورت عدم دسترسی به متخصص اخلاق پزشکی می توان از افرادی که دوره های کوتاه مدت اخلاق بالینی مورد تایید کمیته ملی اخلاق بالینی را گذرانده باشند استفاده نمایند(.

11-یک نفر روحانی آشنا به مسائل اخلاق بالینی

12-یک نفر متخصص پزشکی قانونی یا حقوقدان آشنا به حوزه حقوق پزشکی

13-یک نفر عضو غیرمتخصص به عنوان نماینده جامعه ) ای عضو باید بدون وابستگی سازمانی به وزارت بهداشت و ترجیحاً نماینده سازمانهای مردم نهاد مدافع حقوق بیماران باشد(.

17-2 در صورت صلاح دید اعضا، برای هر جلسه از صاحبان برجستۀ برخی سمتهای اجرایی یا تخصصهای بالینی، علوم

پایه، روانشناسان، متولیان امور اعم از دولتی یا مردمنهاد، نمایندگان اقلیتهای دینی یا مهاجری و... بهه عنهوان مشاور جهت

ارائۀ نظرات و بدون حق رأی دعوت به عمل خواهد آمد.

 

اطلاعیه‌ها

15 اردیبهشت 1403

شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد

04 اردیبهشت 1403

کش لس

29 دی 1402

کمیته بحران

lums
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان
بیمارستان امام خمینی بروجرد
بیمارستان مؤسسه ای است که با استفاده از امکانات تشخیصی، درمانی ، آموزشی و به منظور بهبودی بیماران ایجاد شده و آسایش و ایمنی بیماران وکارکنان خود لازمه رشد و تعالی در هر جامعه برخورداری از سلامت می باشد و جامعه سالم می تواند در همه ابعاد و در مسیر رشد و تعالی حرکت نماید. بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد با قدمت بیش از یکصد سال ،140 تخت مصوب ، 128 تخت فعال بیمارستانی دارا می باشدبیشتر
پیوندها
  • آدرس
  • تلفن های دانشگاه
  • نهاد مقام معظم رهبری
  • سامانه مدیریت خدمات دانشگاه
  • وزارت بهداشت و آموزش پزشکی
  • کانال ایتا بیمارستان
  • نوبتدهی بیمارستان
نظرسنجی

آدرس و شماره تلفن بیمارستان امام خمینی بروجرد بیمارستان امام خمینی بروجرد آدرس بروجرد - لرستان - بروجرد - خیابان سیدمصطفی - بیمارستان امام خمینی (ره) تلفن 06642503054الی

6915764653

06642503058

bih@lums.ac.ir

بازدیدکنندگان آنلاین: 0
بازدیدهای امروز: 6
بازدیدهای فعلی از صفحه: 191
کل بازدیدها: 24172
تاریخ بروز رسانی: 1404/02/23 10:08

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان می باشد.

niafam espritportal

انتخاب حالت کور رنگی

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: